2012. június 28., csütörtök

Horgolt gyöngyhurka elegáns színekkel

Ezúttal az a ritka eset fordult elő, hogy kormánykerékhez vettem az autót - vagyis gyöngyhöz terveztem a mintát.
Régen horgoltam már gyöngyhurkát és hihetetlenül szép Toho kásagyöngyöket szereztem be a minap, úgyhogy minden adott volt egy kis gyöngyhorgoláshoz. Nem tudtam elképzelni egyik meglévő mintámmal sem a gyöngyöket, úgyhogy nekiálltam az agymunkának.
Vékonyra szerettem volna a hurkát, hogy elegánsabb legyen a végeredmény, de azért annyira nem vékonyra, hogy ne lehessen benne egy izgalmas minta, úgyhogy végül 6-os körökből készült a gyöngyhurka. Ez nem is túl vékony, nem is túl vastag.

Íme a szépséges gyöngyök, lefotóztam őket, mert meg kell örökíteni mindenféle formában ezt a csodát :)


Nagyon elegáns ez a négy szín együtt. Ezúttal kódot is mondok a listához, mert tényleg elképesztően szép árnyalatokat szedtem össze és harmonikusan kiegészíti egymást a négy szín.

  • Tehát van egy 8/0-s kásagyöngy, ez Transparent Rainbow Smokey Topaz néven fut, ha jól silabizálom a zacskójáról, ami azt illeti, a címkéző ember nem lehet túl jóban a magánhangzókkal...
  • Aztán van egy matt fekete (ezt a színt sosem tudom hanyagolni :) Toho, kódja: Toho11-49f.
  • Ez a szín váltakozva ismétlődik egy őrületesen szép árnyalatú rózsaszínnel: mauve festett közepű rózsaszín, kódja: Toho 11-291.
  • A végére hagytam a legütősebb színt, ami egyszerűen hu-hu-hu-húúúúú, az ára is a magasabb kategóriába esik a Toho kásák között, de közvetíti is ezt a minőséget a látvány ;) Kódja: T11-989F.

Tehát ehhez a bandához készült a minta, íme:



Azon melegében el is készítettem és bár a kezem már fáj, de ez is megérte :)



Szeretem a gyöngyhorgolást. Van neki egy olyan kedvező tulajdonsága, hogy miután felfűztem az összes gyöngyöt, onnantól kezdve nem valószínű a gyöngyborulás. 99%, hogy nem borul ki, mert mért is borulna ki.
Na hát megtörtem ezt az aranyszabályt sikeresen, elfogyott a horgolandó gyöngyeim alól a cérna, nem vettem észre és röpült a sok gyöngy... Még akkor is tudok gyöngyöt borítani, amikor statisztikailag egyébként nem volna indokolt.
(Ja, és ami a legfölső képen van háromszög gyöngytartó, ez sem túl szerencsés, mert hajlamos csúzliként viselkedni.)

No, jó szórakozást a horgoláshoz, remélem Te nem borogatsz gyöngyöt ha kell ha nem... :)


6 megjegyzés:

  1. Na ez az, ami nekem nem megy. Próbáltam, de nem jön össze.. :( Gratulálok! Szép mintát csináltál, ismét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Viszont gyönyörű dolgokat csinálsz, úgyhogy nem féltelek, hogy elveszett lennél gyöngyhorgolás nélkül

      Törlés
  2. Köszi a mintát ! ki fogom próbálni! Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű! Nagyon szép a minta és a színek is csodásak! Én csak csodálni tudom ezeket a meseszép mintákat, de egyszer rá szánom magam, hogy megtanuljak horgolni.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen nektek :) Nem nehéz, csak elsőre látszik bonyolultnak. Én könyvből meg netről tanultam rajzokból és fotókból, elég érdekes volt az elején :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...