2011. november 16., szerda

Páfrány - egy újabb növény a gyöngykertbe

Ma a páfrányfűzés rejtelmeibe vezetlek be. Nagyon egyszerű a minta, ami alapján igen élethű, de legalábbis a valódi páfrányra erősen hasonlító gyöngypáfrányt lehet készíteni.

Ő itt a valódi :)

A Varázslatos állatvilág gyöngyből című kis gyűjteményben találod meg a mintát, elsősorban állatok vannak a füzetben, de akad néhány növény is azért.


Azt írja a minta, hogy 80 cm-es drótot kell használni egy páfránylevél elkészítéséhez. Az elsőt én is így csináltam, bár gyanítottam, hogy ez borzasztó hosszú lesz, azért úgy voltam vele, illik kipróbálni.
NEM kell 80 centis drót, ez egyértelműen kiderült, ilyen eszméletlen hosszú lesz a maradék, mint a képen:


A páfrányhoz magához 25 centis drót kell, úgy számoltam, ha a lelógó maradékok 15-15 centi hosszúak, akkor is bőven elég 55 cm drót is, de rád bízom, majd látod, hogy szeretnéd a páfrányodat. Nyilván az sem mindegy, mibe, hogyan helyezed végül.
A minta alapján fűzzél 4-6 darab páfránylevelet. Nekem végül hat lett.



A képről lecsúszott a hatodik.
Mikor megvagy vele, akkor pedig fogd össze mindet és jól csavard össze a maradék drótvégeket.


Ezután mehet a cserépbe :)

Én levegőn száradó gyurmagombócot gyúrtam és ebbe szúrtam bele a páfrány szárát, így úgy néz ki, mintha egy sziklából nőne ki.
Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy ha levegőn száradó gyurmát veszel, gyakorlatilag lehetetlen megakadályozni, hogy a csomag felbontása után ne száradjon kőkeményre hamarosan, hiába csomagolod öt zacskóba. Inkább a süthető gyurmát vagy a mezei gyurmát ajánlom, ha viszonylag ritkán gyurmázol, ezeket kevésbé fenyegeti a kiszáradásveszély.
A levegőn száradót egyébként lehet festeni száradás után temperával.


Hozzávalók:
zöld kásagyöngy
drót (levelenként 55 cm, a füzet szerint 80 cm)
gyurma, ha el szeretnéd ültetn

Kellemes kertépítést kívánok :)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...