2011. november 3., csütörtök

Cickány

3D cickányt fűztem ma este. Meggyűlt vele a bajom persze, mért ne :)
Első körben lefelejtettem a fülét. Ez azért fordult elő, mert nem a cickányfűzés után, külön dróttal kell, hanem cickányfűzés közben, mikor épp odaérek a füles sorhoz.
Visszabontottam, pótoltam a hallószerveket, fűztem tovább. Aztán, mikor már kész volt a cickány, jöttek volna a lábai, szűknek bizonyultak a gyöngyeim. Először dróttal próbáltam, amivel az egész cickányt fűztem, egyáltalán nem fért be. Okés, próbáljuk máshogy, szedtem elő a gyöngyfűzőtűt meg az extravékony cérnát, itt szökött meg jó cickányhoz méltóan, a kanapé alatt találtam rá valami rejtélyes okból kifolyólag.
Újra lábfűzés, cérna simán beférne, a tű persze nem. Próbáltam picit erőszakot tenni rajta, de nem akartam a tűmet eltörni.
Most van egy cickányom lábak nélkül.
Szuper aranyos egyébként, majd mindjárt meglátod. A mintát egy '93-as gyöngyfűzős füzetből szedtem, állatos minták vannak benne, mindegyikhez írnak ismertetőt az állatkáról. A cickányról azt írják egyrészt hogy hasonlít az egérre, de mégse, és tényleg nem:


Ez a kép egyébként azért különlegesen előnyös az én szempontomból, mert látszik rajta, hogy a cickánynak jóóó hosszú lábai vannak, amik az én cickányomnak nincsenek :S
Azt is írja még a füzet, hogy nincs rokonság egér kollégával a (szerintem nagyon minimális) hasonlóság ellenére. A cickány egyébként a legkisebb emlős állat, jó tudni.
Fontos infó még, és érdekesség, valamint nagyon szimpatikus dolog, hogy meneküléskor a pici cickányok (picickány haha) egymás farkába kapaszkodnak, az első pici anyuci farkába, így sort alkotnak, és a fűben csak azt látni, ahogy kígyózik valami.
:) no jöjjön a minta
A baloldali fényes részen azok a számok vannak, amik a sorban lévő gyöngyök számát jelölik, ha kinagyítod a képet, látszanak picit jobban, de igazából nem olyan lényegesek,a  legtöbb hasonló mintán nincs is ilyen.

A hozzávalók: drót, minél vékonyabb. 2 szem fekete kásagyöngy, 1 szem rózsaszín, világosbarna, sötétbarna és fehér kásagyögyöngyök.

A fűzésnél rögtön az elején kell vigyázni nagyon.
Fűzz fel a 130 centis drót közepére egy rózsaszín és egy fehér gyöngyszemet. A fehérben keresztezd a drót két végét. Ezután fűzz fel egy sötétbarnát az egyik drótszálra, majd ezt a drótszálat fűzd be a fehér gyöngybe. Most egy háromszöget alkot majd a három gyöngy.
Innentől a szokásos módszerrel kell haladni.
Talán félreérthető a kép, itt két sorral már arrébb vagyok.
Ja, és ne felejtsd ki a fülét :)

Hogy ezt hogyan kell fűzni, az szépen látszik a mintán. Felfűzöl kettő darab sötétbarna gyöngyöt a drótra, aztán négyet, ez a négy a fület fogja alkotni, és a drótot visszafűzöd a második sötétbarnába, így lesz egy kis négy gyöngyből álló köröd. A másik fület ugyanígy.
Innentől szépen lehet haladni tovább, míg el nem érsz a farka végéig :)


Szerintem lábak nélkül is nagyon aranyos lett :)

A cickány lábaihoz négy darab 50 centis drót kell, ezeket kell befűzni a hasánál a rajzon jelölt sorok középső gyöngyeibe. Én a fehérekbe próbáltam, azok picit tágabb lukúak voltak nekem, mint a barnák, de nem sikerült így sem sajnos.
Ha fűzöd a cickány lábait, nagyon figyelj, mert ott is van egy kis különlegesség a fűzés technikájában, ez követhető a mintáról.


Jó cickányfűzést :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...