2011. augusztus 30., kedd

Szövőkeret nr. 1

Előző alkalommal említettem volt, hogy szert tettem első házi készítésű szövőkeretemre. Igaz, minden szempontból első, nem szőttem még gyöngyöt eddig :) És ugye említettem azt is, hogy meggyűlt vele a bajom első lépésben.
Azóta bebizonyosodott, hogy használható, ennek kapcsán mégis arra gondoltam, tesztelhetném a különböző koncepciókat. A gondolat tervvé változott, úgyhogy jelenlegi szövőkeretem az első, de nem az utolsó a sorban!
Egyelőre három verziót gyűjtöttem össze, amit ki fogok próbálni. Egy dologban egyezni fognak, mégpedig hogy mindegyik házi készítésű lesz. Sokféle szövőkeret készítési leírást, ötletet lehet találni a neten, úgyhogy nem gondolnám, hogy üzletbe kéne menni ezügyben, bár választék van bőven. Fillérekből, minimális szerszámmal/hozzávalóval össze lehet dobni egy szövőkeretet, sőt olvastam olyan véleményt is, hogy a házi jobb, mint a bolti! (mint a lekvár :D)
Ezenkívül megvizsgálom az illető szövőkeret tartósságát, könnyen használhatóságát és nem utolsó sorban az elkészítés nehézségét.
Tehát lássuk az első versenyzőt :)
Az összerakási módozatot innen szedtem

Kell egy cipősdoboz, fogpiszkáló, három csavar, kartonpapír erősítésnek, ragasztó ízlés szerint, ezek megtalálhatók minden háztartásban. Körülbelül szűken egy óra lehetett a páromnak összerakni, én úgy láttam, élvezte :)
A cipősdoboz belülről meg van erősítve kartonlapokkal, a lukakba csavar került.
Könnyen használható, a probléma a tartóssággal lesz leginkább, hiszen mikor meghúzom a cérnát, hogy stabilan álljanak a láncfonalak, akkor a fogpiszkálók kicsit összevesznek a ragasztással. Annak ellenére, hogy picit összecsúsztak a pálcikák, szépen lehet dolgozni vele, viszont attól tartok, nem lesz túl hosszú életű.

Elkészítek még pár gyöngyszövést, aztán jöhet is a következő.
És egy fotó a kismadaramról, épp körülöttem kolbászolt, mikor készítettem a képeket :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...